Rock in Rio - 2011

All talk about Blind Guardian, including discussion about tour dates, etc.
Post Reply
Reckless

Rock in Rio - 2011

#1 Post by Reckless » 10 Nov 2010 07:04

English

Well, I'm from Brazil, and I was looking the news about the confirmed bands for the 2011 version of the so-called Rock in Rio, an event developed in Brazil, that spreaded to Lisboa and Madrid, and many other places, like Japan, I guess. Well, that's not the point, anyways.

On this new version of the festival, there'll be a day dedicated for METAL-ONLY bands. Since it'll be held in the end of the next year, the producers of the event are still deciding which bands they'll invite to play there. Metallica, Iron Maiden and Sepultura(with an orchestra, lol?) are already confirmed.

And as a big fan of Blind Guardian, I REALLY wanted to see them there, since I'm(and the rest of brazilian metalheads) planning to go.

Well, the point is:
How can we, brazilians, do this?
As well said in this quote from this forum admin:
When will the band tour my country / hometown / backyard?

The band does NOT decide where to tour, it's up to the local promoters to check the demand for a band and then book it, so please don't post threads "Please bards tour my country" 'cause they are useless. The band surely wants to play everywhere they have fans, but if they are not invited by a promoter there's not much to do.

More info here.
And this quote from the event producers:
# 2

Tem alguma banda confirmada?

Sempre que uma atração confirmar presença divulgaremos a informação no nosso blog - por isso, fique atento(a) e acompanhe as novidades!

Se você tem alguma sugestão de atração, mobilize seus amigos e mande os nomes pra gente através das redes sociais – ajude a gente a construir o festival!
or
# 2
There's any band confirmed already?

There's always a new band confirming their presence, so we'll be announcing all that on our blog - so, be alert, and check on it with regularity for some news!

If you have any sugestion, mobilize your friends and send us their names through the social networks(such as orkut, twitter, facebook and shit like that) - help us to build the festival!
So, I'm creating this topic to call my brazilian friends(or any people that's willing to help, for any motives) to arms to start a movement on this social network shit, to help us to show the producers what a ass-ripping band Blind Guardian is, and convince them to invite the guys to play at Rock in Rio 2011.

There's nothing created, no community anywhere.
I've read the news now, and guessing how to do this, since I'm not into this social network thing.
Ideas and initiatives are welcome =).

Portuguese
Boa noite galera, meu nome é Eugênio, e sou de Belo Horizonte, MG.
Estava lendo hoje a noite as últimas notícias sobre as bandas confirmadas pro Rock in Rio 2011, e tal, e notei algumas coisas bem interessantes.

Nesta versão do festival, vai rolar um dia EXCLUSIVO pra bandas de metal.
Mas como o evento vai rolar no final do ano que vem, os produtores ainda não definiram o line up todo, mas Metallica, Iron e Sepultura já tão confirmados.

E eu, como um puta fã de Blind, queria MUITO que eles tocassem lá, já que eu(e o resto dos caras que gostam de metal no Brasil) planejo ir.

Mas o ponto é:
Como nós podemos fazer com que o Blind toque lá?
Porque, como disse o Adm deste fórum, os choros ou sugestões dados aqui não chegam aos ouvidos dos agentes dos caras, e o que rola é que os produtores de eventos que tem que convidá-los, e não eles saírem procurando shows por aí.

MAS!
É como disseram no site do evento:
# 2

Tem alguma banda confirmada?

Sempre que uma atração confirmar presença divulgaremos a informação no nosso blog - por isso, fique atento(a) e acompanhe as novidades!

Se você tem alguma sugestão de atração, mobilize seus amigos e mande os nomes pra gente através das redes sociais – ajude a gente a construir o festival!
http://www.rockinrio.com.br/tire-suas-duvidas/

Ou seja, se montarmos uma treta dessas nas redes sociais pops por aí, pode ser que eles abram os olhos e vejam isso.

A questão é, eu realmente ODEIO essa viadagem de rede social. Não tenho orkut, não tenho twitter, não tenho porra nenhuma, e acho isso uma puta viadagem, hEUEUeHuEHu. Mal ae quem tem.

Logo, não sei como essa porra funciona.
E também não sei como é o esquema dos caras(os produtores).
É chorar na "comunidade/perfil" deles? Ou criar um alternativo e eles verem?

Sei lá, não tenho nada montado, nem idéias claras, mas tô afim de ver o BG tocando no Rock in Rio 2011.

Idéias e iniciativas são bem vindas, e tô aí pro que precisar.
Tem um fansite de Blind Guardian brasileiro também, né? Se pá já deve ter algo parecido lá, se ninguém tiver lido isso, ou tido essa idéia, vou postar esse tópico lá também.

Att, Eugênio Mathias.

skyworker

Re: Rock in Rio - 2011

#2 Post by skyworker » 29 May 2011 17:57

Seria massa ver o BG no Rock In Rio....
Blind Guardian Brasil - www.blindguardianbrasil.com.br

Ligandil

Re: Rock in Rio - 2011

#3 Post by Ligandil » 03 Jun 2011 18:42

cara, the bands for rock in rio are already confirmed, no Blind Guardian unfortunately

http://www.rockinrio.com.br/pt/lineup/

but ANGRA + TARJA holy shit what a show i woulk like to go just for this!

Post Reply